HEEFT U EEN VRAAG? CONTACTEER ONS VRIJBLIJVEND VOOR MEER INFORMATIE

Eco 2 Move

Eco2move; controleert ; begrenst; reduceert en bespaart!

Informatie

De ECO2move gaat een bestaande markt een nieuw leven in blazen. Het systeem heeft een snelle Return of Investment (ROI) zodat het voor ieder wagenpark interessant kan zijn.

Eco2move Green Solution

De ECO2move is een ‘green solution’ dat voorkomt dat medewerkers nog te hard rijden, met een te hoog toerental rijden en onnodig snel accelereren met de bedrijfsauto’s.

Voordelen ECO2move

  • Brandstof besparing
  • Bescherming bedrijfsimago onderweg
  • Onderhoud besparing
  • Minder ongelukken
  • Minder blikschade
  • Minder CO2 uitstoot (subsidie mogelijk)
  • MVO
  • Kenmerken ECO2move.

De ECO2move is een ‘green solution’ dat voorkomt dat medewerkers nog te hard rijden, met een te hoog toerental rijden en onnodig snel accelereren met de bedrijfsauto’s.

Het ECO2move systeem wordt in het voertuig geïnstalleerd en is verder amper merkbaar voor de chauffeur. Het systeem controleert continu het ideale toerental en de ideale snelheid. Daarbij wordt gebruikgemaakt van een op parameters gebaseerd profiel, wat betekent dat uw chauffeurs de parameters die u hebt gekozen niet kunnen overschrijden.

De ECO2move is volledig plug-and-play en na verwijdering maakt het de auto weer volledig origineel. Alle fabrieksinstellingen worden automatisch weer terug gezet. Daarnaast heeft de ECO2move geen invloed op de ECU of originele kabelboom. Hierdoor blijft de garantie op het voertuig gewaarborgd. Het systeem is door een aantal voertuigfabrikanten al officieel goedgekeurd.

Om sabotage door de chauffeur te voorkomen kunnen alle belanghebbende onderdelen worden geseald, zodat sabotage direct zichtbaar is.

De daadwerkelijk montage duurt ongeveer 1 – 2 uur. Daarnaast moet het voertuig worden afgesteld wat ongeveer 1 uur kost. Installatie van de ECO2move heeft geen invloed op de ECU en dus ook niet op de garantie.

Door de ECO2move kan het voertuig worden begrenst. Hierdoor wordt de rijsnelheid beperkt, zonder dat hier voor een bezoek aan de dealer hoeft te worden gebracht die de snelheid niet gratis zal begrenzen.

Dit is een tweetraps Eco-proces. Er kunnen twee verschillende toerentallen worden ingesteld, één voor een voertuig dat wegrijdt uit stilstand tot een snelheid van 20 km/h (12 mph) en een tweede, lager toerental voor het overeengekomen Eco-profiel voor maximale veiligheid en een zo laag mogelijk brandstofverbruik.

Door de mate van acceleratie te regelen kan met de unit het percentage worden ingesteld waarmee het voertuig accelereert, waardoor het voor de chauffeur niet meer mogelijk is onnodig snel te accelereren.

Door het gebruik van een afstandsbediening kan de unit verschillende chauffeurs herkennen en een bijbehorend verschillend profiel instellen, inclusief een lagere maximumsnelheid en een lager maximumtoerental (zeer nuttig vanuit verzekeringsoptiek voor chauffeurs jonger dan 25 jaar).

Verzekeraars maken zich grote zorgen over het hoge aandeel claims die het gevolg zijn van het te hard achteruitrijden en onnodig snel accelereren bij het achteruitrijden. De unit kan een profiel instellen waarbij, als de achteruitversnelling wordt ingeschakeld, het voertuig zich gedraagt volgens de geprogrammeerde parameters. Daarnaast zorgt dit ook voor minder letsel ongelukken. Veel ongelukken gebeuren tijdens het achteruitrijden.

Als er een aanhanger is aangekoppeld, herkent de unit dit en wordt er een trekprofiel ingesteld, om zeker te zijn van een maximale veiligheid en een zo laag mogelijk brandstofverbruik tijdens het trekken.

Voertuig

Inbouwlocatie

Opdracht

Groen rijden?

Denk aan de toekomst van de volgende generatie. Duurzaam deelnemen aan het verkeer zonder dat je er erg in hebt.

Vul dan het formulier in…

Nadat u het formulier ingevuld heeft, verwerken wij uw gegevens en nemen contact met u op.